Praca eRzecznika w branży gamingowej

mar 5, 2021 Praca eRzecznika

Praca eRzecznika w branży gamingowej

W każdej branży wizerunek jest bardzo ważnym elementem. Nie inaczej sprawa ma się w branży gamingowej, także tutaj to podstawa funkcjonowania i sukcesu firmy. W Polsce w gry gra już ponad 16 milionów użytkowników, z czego aż 47% to kobiety. Wartość całego rynku szacuje się na około 2,3 miliarda złotych i ciągle rośnie. Warto więc zadbać o to by firma budziła pozytywne skojarzenia. Ciekawą metodą jest wykorzystanie w tym celu eRzecznika. Jaką dokładnie rolę odgrywa i jak może wyglądać jego praca w branży gier? Przeczytaj koniecznie!

Czym jest wizerunek marki i jaką rolę odgrywa?

Wizerunek marki to sposób, w jaki obecna jest ona w świadomości nie tylko swoich klientów, ale również pracowników i partnerów biznesowych. Składają się na niego wszystkie skojarzenia, emocje, wyobrażenia i odczucia, jakimi ludzie obdarzają daną firmę. Na kreowanie wizerunku wpływają wszystkie sygnały emitowane przez przedsiębiorstwo. Są to między innymi nazwa marki, znaki graficzne, produkty, sposób reklamowania czy działania związane ze sponsoringiem. Często zdarza się, że kwestia wizerunku jest niedoceniania przez firmy. Jednak wpływa ona na bardzo wiele elementów. Pozwala między innymi uprościć i skrócić proces decyzyjny klienta czy budować zaufanie konsumentów do produktów i usług oferowanych przez firmę. Co ciekawe, wizerunek może również chronić prawnie producenta przed ewentualnymi kopiami jego produktów.

Kim jest eRzecznik i jakie są jego obowiązki?

ERzecznika marki najlepiej opisać jako jej oficjalnego przedstawiciela, który jawnie pokazuje swoje powiązania z nią. Jego głównym zadaniem jest interakcja z użytkownikami w sieci i reagowanie w sytuacjach spornych ludzi w przypadku pojawiania się pytań. Dzięki temu, że takie działania prowadzone są jawnie i naturalnie to nie są odbierane negatywnie, jako reklama. Sprzyja to budowaniu zaufania i sprawia, że społeczność zgromadzona wkoło marki jest do niej bardziej przywiązana. Dodatkowo klienci mają świadomość profesjonalizm firmy. Wiedzą, że ich zdanie się liczy i w razie problemów zostaną wysłuchani oraz otrzymają odpowiednie wyjaśnienia czy wsparcie.

Czy działania eRzecznika można wykorzystywać w branży gamingowej?

Branża gier wideo od lat jest bez wątpienia jednym z najważniejszych sektorów polskiej gospodarki. Przykładem ogromnego sukcesu może być, chociażby  gra Wiedźmin, która sprzedała się w ponad 50 milionach egzemplarzy. Dodatkowo gamedev, czyli tworzenie gier komputerowych, to stosunkowo nowa i bardzo dynamicznie rozwijająca się branża kreatywna. W tym przypadku dbanie o wizerunek marki jest więc szczególnie istotne. Większość graczy spędza bardzo dużo czasu w Internecie i to zwykle tam dzielą się swoimi spostrzeżeniami i uwagami. Tutaj właśnie ogromne pole do popisu ma funkcja eRzecznika. Profesjonalista w tej dziedzinie będzie nie tylko prowadzić regularny monitoring tematów w sieci, ale również szybko reagować na kryzysy wizerunkowe. Im sprawniej wszystkie spory zostaną rozwiązane, tym lepiej firma zostanie zapamiętana przez odbiorców i potencjalnych klientów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
One thought on “Praca eRzecznika w branży gamingowej”
  1. Gaming jest tak ścisle związany z komputerami i internetem, że moim zdaniem erzecznik jest tu bardzo potrzebny. To dobry krok wizerunkowy w oczach gamingowej społeczności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *