Praca eRzecznika w branży AGD
Internet to skarbnica wiedzy. Chyba nikogo nie trzeba do tego specjalnie przekonywać. Dzięki rozwojowi technologii mamy stały dostęp do niesamowitej ilości danych i informacji. Jest to również doskonałe narzędzie dla marketingowców. Za pośrednictwem sieci mogą oni mieć stały kontakt z klientami marki oraz osobami, które dopiero nad zakupem się zastanawiają. W ten sposób powstała funkcja eRzecznika. Osoby odpowiadającej za relacje z konsumentami w świecie online!
Ciągła kontrola i trzymanie ręki na pulsie
Głównym zadaniem eRzecznika jest utrzymanie dobrych relacji z konsumentami, a co za tym idzie budowanie pozytywnego wizerunku marki. Ma to aktualnie ogromne znaczenie, ponieważ wizerunek firmy, to często być albo nie być na rynku. Osoba piastująca to stanowisko odpowiada za codzienny monitoring sieci. Przeszukuje strony w poszukiwaniu wpisów oraz komentarzy odnoszących się do produktów czy usług marki. Reaguje tam, gdzie jest to potrzebne, odpowiadając na wątpliwości czy pytania klientów. Dodatkowo wyjaśnia sytuacje sporne i łagodzi spory tak, by nie doprowadzić do ich eskalacji. Żadna informacja nie powinna zostać przez niego przeoczona. Co więcej – liczy się tutaj tempo reakcji. Oczywiście im szybciej, tym lepiej. Konsumenci doceniają fakt, że nie są pozostawieni sami sobie, a firma interesuje się ich opinią.
Branża AGD a reklama w sieci
Według oficjalnych statystyk i prognoz rynek AGD i RTV w Polsce w kolejnych latach ma wzrastać średnio aż o 14,3% w skali roku. Jest to zaskakująco wysoki wynik. Wyprzedzamy tym samym średnią światową, która plasuje się w okolicach 8%. Co więcej, z badań wynika, że aż 80% osób przed zdecydowaniem się na zakup produktu sprawdza opinie na jego temat właśnie w Internecie. Logicznym jest więc to, że konsumenci wybierają te produkty, na których temat znaleźli najwięcej pozytywnych wzmianek. Negatywne opinie nigdy nie zachęcają do dokonania zakupu. Tak samo, jak brak reakcji firmy w przypadku problemów ze sprzętem. Wszystko to bazuje na zasadzie tzw. Dowodu społecznego. Jeśli inne osoby oceniają daną firmę pozytywnie, oznacza to, że można i warto jej zaufać.
Jak sprawdza się funkcja eRzecznika w branży AGD?
Oczekiwania konsumentów w stosunku do kupowanych urządzeń są coraz wyższe. Nie inaczej się ma sytuacja właśnie w branży AGD. By sprostać powyższym wymaganiom, firmy muszą nie tylko zadbać o jakość oferowanych produktów, ale także o wizerunek marki. Dlatego tak ważna jest tutaj rola eRzecznika. Dzięki ciągłej kontroli prowadzonych w sieci rozmów, może on szybko reagować na ewentualne kryzysy wizerunkowe. Niezadowolony klient, pozostawiony z problemem samemu sobie na pewno będzie szerzyć złą opinię na temat firmy. Natomiast jeśli otrzyma on odpowiednie wsparcie oraz zainteresowanie ze strony marki, może dać jej kolejną szansę. Automatycznie wpłynie to na postrzeganie firmy przez innych odbiorców. Zobaczą oni, że w razie ewentualnych problemów mogą liczyć na pomoc. Bez wątpienia daje to ogromną przewagę nad konkurencją.