Jakie zastosowanie ma eRzecznik w kampanii marketingowej?

paź 16, 2019 Budowanie wizerunku

Jakie zastosowanie ma eRzecznik w kampanii marketingowej?

Każde narzędzie wykorzystane w kampanii marketingowej ma swoje zadanie i można nim zrealizować odmienne cele. Marketing ma to do siebie, że różne narzędzia mądrze połączone tworzą spójny komunikacyjny kolektyw, który wskazuje konkretne rozwiązania i przekazuje konkretne informacje.

Narzędzia te odpowiednio się dzieli i wykorzystuje. Niektóre narzędzia kampanii marketingowej mają budować zasięg, inne być nośnikiem konkretnego komunikatu. A jeszcze inne mają za zadanie informować, edukować i budować pozytywny wizerunek.

Jednym z ciekawszych narzędzi, a jednocześnie narzędzi które mają najszersze zastosowanie jest eRzecznik.

Rzecznika w kampanii można wykorzystać w różnorodny sposób:

  • eRzecznik może zostać wykorzystany jako narzędzie, które osłabia lub niweluje sytuacje kryzysowe. Jeśli nasza marka znajdzie się w kryzysie, jedną z niewielu rzeczy, które są w stanie uspokoić niepokoje naszych konsumentów, jest oficjalne stanowisko firmy i informacje, które przekazuje na temat całej sytuacji. Nie na darmo podczas kryzysów pełne ręce roboty mają specjaliści od PR, wizerunku i komunikacji. Nie na darmo rzecznicy prasowi komunikują się z prasą i odpowiadają na pytania dziennikarzy. Wykorzystanie eRzecznika jest tutaj niemal identyczne jak to co robią rzecznicy prasowi, z tą różnicą, że eRzecznik działa w Internecie. Do tego jest to narzędzie, które nie jest ograniczone jedną platformą – może być wykorzystany w każdym miejscu w Internecie;
  • jako uzupełnienie kampanii marketingu szeptanego, zwłaszcza w sytuacjach spornych, w których marka powinna się sama wypowiedzieć. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy padają wobec marki merytoryczne zarzuty. Mogą one dotyczyć zachowania jej pracowników, wprowadzania w błąd lub inne, o których „zwykli” użytkownicy nie mogliby wiedzieć;
  • w sytuacji, gdy chcemy budować wizerunek marki jako eksperta i lidera rynku. Nie ma do tego lepszego narzędzia. Można próbować realizować te cele innymi narzędziami, ale to właśnie eRzecznik będzie tu kluczowy i zapewni najlepsze efekty. Realizacja tego zadania polega na pomocy, którą udziela marka użytkownikom za pośrednictwem swojego oficjalnego profilu. Nie skupiamy się tutaj na promocji. Pomagamy innym rozwiązać ich problemy i zyskujemy dzięki temu wdzięczność, zaufanie i w przyszłości zadowolonych klientów;
  • jeśli kampania wymaga oficjalnej reprezentacji marki w dyskusjach. Nie w każdej kampanii jest to niezbędne, ale dobrze by było gdyby kampania z wykorzystaniem eRzecznika była chociażby najmniejszym elementem każdej kampanii marketingowej. Nie wiemy przecież, czy jutro nasza marka nie znajdzie się w kryzysie lub nie będzie miała innego poważnego problemu. Warto więc być przygotowanym na taką ewentualność, niż zostać później zaskoczonym

kampania marketingowa

Warto polecać kampanię eRzecznika swoim klientom

Rozmawiając ze swoimi klientami często polecamy tego typu działania marketingowe. Pozwalają one marce zbudować mocne, ugruntowane zaplecze w postaci profili, zabudowanego zaufania użytkowników platform, na których komunikujemy się jako eRzecznik, a także zgód administracyjnych na działanie. Marka w prowadzonych działaniach, poza promocją i zdobywaniem kolejnych sektorów rynku dostaje od nas również zabezpieczenie od strony antykryzysowej.

Click to rate this post!
[Total: 8 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *