Dlaczego potrzebujesz monitoringu mediów?
Internet i mass media roztaczają przed markami nieograniczone możliwości w kwestii kreowania działań promocyjnych. Popularność firmy przy odpowiednich nakładach finansowych w reklamę możemy współcześnie zbudować właściwie w kilka dni. Jednak działa to też w drugą stronę i równie szybko, jak możemy zdobyć zainteresowanie, możemy też zostać ofiarami negatywnych opinii o naszej marce. W zapobieganiu rozprzestrzeniającej się fali hejtu mogą okazać się niezwykle przydatne narzędzia do monitoringu mediów.
Monitoring mediów wykorzystywany jest nie tylko w prowadzeniu regularnych kampanii marketingowych. Stosujemy go również w przypadku prowadzenia działań, z wykorzystaniem eRzecznika.
Zastanawiacie się czym w ogóle jest monitoring? W skrócie to po prostu obserwowanie treści, które pojawiły się na temat naszej marki. Do wszystkich materiałów mamy dostęp w jednym panelu, zyskujemy, wiec czas, który w przypadku ewentualnych kryzysów wizerunkowych jest najcenniejszy. Dlaczego jeszcze potrzebujecie monitoringu mediów?
Poznaj swoją markę
Takie działanie pomaga nam budować świadomą i silną markę. Dzięki śledzeniu wszystkich wzmianek i opinii pojawiających się na temat naszej firmy możemy lepiej poznać nasze mocne strony oraz zrozumieć błędy i niedoskonałości. To kluczowa wiedza na etapie budowania strategii rozwoju firmy.
Szept, który zamienia się w krzyk sukcesu
Monitoring mediów jest też bardzo przydatny w działaniach z zakresu buzz marketingu. Internet pełen jest pytań i próśb o porady i polecenia. Mogą być one są świetną okazją do zaprezentowania oferty, a tym samym zwiększenia efektywności sprzedażowej.
Mierz efekty
Monitoring mediów to też ważne narzędzie marketingowe, pomagające mierzyć efektywność poszczególnych kampanii. Dane dostępne za sprawą popularnych narzędzi dostarczą informacji o tym, które naszych treści są chętnie udostępniane przez innych użytkowników oraz który z kanałów będzie najbardziej skuteczną formą promocji wspierające sprzedaż.
Monitoring mediów jest niezbędnym elementem każdej kampanii marketingowej, nie tylko tej eRzecznika. Monitorować Internet powinniśmy zawsze, nieważne czy jesteśmy agencją marketingową czy marką. Jeśli nie będziemy monitorować marki, w Internecie, możemy obudzić się pewnego dnia i dowiedzieć się, że jesteśmy w kryzysie wizerunkowym, z którego będzie nam bardzo ciężko wyjść. No i tu idealnie może się sprawdzić właśnie eRzecznik.