Czy branża turystyczna powinna zatrudniać eRzecznika w dobie pandemii?

Czy branża turystyczna powinna zatrudniać eRzecznika w dobie pandemii?

Turystyka należy do jednej z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu wielu gospodarek świata. Jest to nie tylko jedna z najważniejszych branż na świecie, ale również bardzo istotna branża na rynku polskim. Jednak w ostatnim roku bardzo ucierpiała na skutek pandemii koronawirusa SARS-CoV2. Wiele firm niestety nie przetrwało próby czasu i upadło. Natomiast spora część podjęła wyzwanie i stara się dostosować do obecnej sytuacji. Czy w takiej chwili warto myśleć o marketingu? A szczególnie o jego nowych formach jak na przykład funkcja e-Rzecznika? Serdecznie zapraszamy do lektury!

Turystyka w Polsce i na świecie a wpływ pandemii koronawirusa

Turystyka na całym świecie jest jedną z branż najmocniej odczuwającą efekty wprowadzanych przez rządy restrykcji. Podobnie jest w przypadku Polski. Przez wiele tygodni wszystkie hotele i miejsca noclegowe nie miały możliwości przyjmowania gości i prowadzenia swojego biznesu. Jak pokazują dane WHO, w kwietniu 2020 roku ponad 95% miejsc na całym świecie nie było w stanie świadczyć usług turystycznych ze względu na restrykcje i obostrzenia. Dokładne straty są na ten moment jeszcze trudne do oszacowania, jednak pewne jest to, że są to bardzo duże liczby. Oczywiście przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie. Zarówno te rządowe, jak i pochodzące z Unii Europejskiej. Jednak w wielu przypadkach może okazać się to niewystarczające, ponieważ firmy aktualnie są na skraju bankructwa.

Działania marketingowe a pandemia COVID-19

Sytuacja, z która przyszło nam się zmierzyć, jest niespotykanym jak do tej pory zjawiskiem, szczególnie na tę skalę. W wielu branżach odczuwa się ogromne problemy związanie z pandemią. Coraz więcej firm w związku z tym decyduje się na przenoszenie, na tyle w jakim stopniu jest to możliwe, swoich działań do sieci. Również tych marketingowych. Potrzebna jest tutaj całkowita zmiana biznesowego myślenia i otworzenie się na nowe możliwości i formy reklamy. Dodatkową zaletą jest fakt, że postępująca cyfryzacja wpłynęła na to, że marketing internetowy stał się tańszą alternatywą swojej tradycyjnej wersji. Przewiduje się, że ta tendencja utrzyma się nawet po ustąpieniu pandemii i całkowitym ściągnięciu wszelkich restrykcji.

Czy warto wykorzystać funkcję e-Rzecznika w czasach pandemii?

Funkcja e-Rzecznika robi się aktualnie coraz popularniejsza i coraz więcej firm decyduje się na podjęcie tego typu działań. Zadaniem e-Rzecznika jest jawne i oficjalne reprezentowanie firmy w Internecie. Pełni on coś na kształt funkcji rzecznika marki tylko w świecie online. Do jego zadań należy również systematyczne prowadzenie monitoringu marki w sieci i reagowanie w sytuacjach tego wymagających. Dzięki stałej kontroli może ekspresowo reagować w sytuacjach spornych i po pojawieniu się negatywnych opinii w sieci. W ten sposób przyczynia się do polepszenia wizerunku marki wśród aktualnych i potencjalnych klientów. Jest to aktualnie szczególnie ważne, ponieważ dobry wizerunek wśród odbiorców pozwoli na szybkie odbudowanie pozycji na rynku po opanowaniu pandemii. Jest to temat, którego nie warto bagatelizować. Pozytywny wizerunek często jest kluczowym aspektem decydującym o przetrwaniu i sukcesie marki na rynku.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *