Czy branża FMCG potrzebuje eRzecznika?

sty 5, 2021 Budowanie wizerunku

Czy branża FMCG potrzebuje eRzecznika?

Branża towarów szybko zbywalnych to jedna z podstawowych gałęzi handlu. Towary te obejmują przede wszystkim branże: spożywczą i chemiczną. Produkty te są na tyle ważne, że nawet w czasie pandemii, sklepy je oferujące nie zostały zamknięte. Czy więc branży tej jest tak naprawdę potrzebny eRzecznik?

Specyfika branży FMCG

Cóż właściwie kryje się pod tajemniczym skrótem FMCG? To angielskojęzyczna nazwa Fast Moving Consumer Goods, co dosłownie można przetłumaczyć na „Szybko przemieszczające się towary konsumenckie”. W polskiej nomenklaturze przyjęło się terminy: „towary szybko zbywalne”, „towary szybko rotujące” lub „towary pierwszej potrzeby”. Nie ulega wątpliwości, że produkty te kupujemy wszyscy na co dzień. Są to m.in. pieczywo, mięso i wędliny, owoce i warzywa, napoje, produkty dla niemowląt, kosmetyki, produkty chemiczne i higieniczne.

Atrakcyjność branży

Biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na towary z branży FMCG, można śmiało zaryzykować tezę, że jest ona odporna na wszelkiego rodzaju kryzysy. Sklepy, dyskonty czy supermarkety są dostępne na każdym kroku, oferując owe produkty czasem nawet 24 godziny na dobę. Dlatego w branży tej zatrudniona jest bardzo duża liczba osób: sprzedawcy, przedstawiciele handlowi, wytwórcy itd. Wiele osób właśnie dlatego planuje karierę zawodową w branży FMCG, ponieważ gwarantuje ona względną stabilizację. Warto jednak zaznaczyć, że dlatego panuje tu ogromna konkurencja na rynku. I tutaj wkracza eRzecznik.

Kim jest eRzecznik?

Rzecznik elektroniczny, czyli w skrócie eRzecznik jest oficjalnym przedstawicielem danej marki w Internecie. Jego głównym zadaniem jest komunikowanie się z konsumentami, odpowiadanie na ich wpisy, branie udziału w dyskusjach na temat produktów marki. Najważniejszymi obszarami działań eRzecznika są media społecznościowe, fora dyskusyjne czy portale branżowe. Osoby pracujące jako eRzecznik powinny legitymować się wysoką wiedzą branżową oraz bardzo sprawnie poruszać się po obszarach internetowych. Oprócz dyskusji i komentarzy eRzecznik powinien też odpowiadać na emaile czy publikować teksty na blogu firmowym.

Czy eRzecznik jest potrzebny branży FMCG?

Skoro branża FMCG jest odporna na kryzys, dość przewidywalna i stabilna, rodzi się pytanie: po co jej eRzecznik? Odpowiedź jest bardzo prosta: z takiego samego powodu co działania marketingowe. Działalność eRzecznika jest świetnym uzupełnieniem działań marketingowych. Właściwie to eRzecznik działa na pograniczu social marketingu i content marketingu. Jego działania mogą bardzo skutecznie pomóc w budowaniu wizerunku marki. A przede wszystkim pozwolą jej być o krok przed konkurencją. Dzięki jego systematycznej pracy klienci nabiorą większego zaufania do marki i szybko pozbędą się wątpliwości na temat danego produktu. A to zaowocuje na długie lata.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *